dissabte, 20 d’octubre del 2012

Activitat 7: El llenguatge audiovisual

Font: http://fpcee.blanquerna.url.edu/ntae/docas/triar.asp?docu=doc1001.htm


Ens hem llegit el capítol 1 del llibre "Vídeo y educación" de l'autor Joan Ferrés i l'hem comentat a classe arribant a les següents conclusions: 


  • Hi ha persones que tenen por al canvi, por a que decaigui la cultura de la llengua impresa que poc a poc va quedant eclipsada per les noves tecnologies. Aquestes persones queden estancades en el passat i  no evolucionen, en canvi, hi ha d'altres que encara que tinguin por, es van adaptant poc a poc a aquests mètodes.
  • L'any 1979 a França es va organitzar un congrés de Psiquiatria Infantil on es parlava dels resultats d'un estudi realitzat a tres mil nens. Les dades demostraven que un 64% preferia afectivament a la televisió que als seus pares. Però això no vol dir que no estimin als seus pares sinó que la televisió, ja sigui positiva o negativament els hi aporta molt més. Els motius d'aquests resultats, entre d'altres, són que la televisió esta disponible a totes hores i no els hi dona ordres i, els nens tenen el control.
  • S'ha creat el model d'un nou home, que no només desenvolupa l'hemisferi esquerra del seu cervell (lectura, càlcul, escriptura, lògica...) sinó que també desenvolupa la part emocional que és l'hemisferi dret (reconèixer les formes, els records...). Els nens d'avui dia aprenen sentit cosa que abans no era així, no s'utilitzava aquesta part dreta de l'hemisferi.
  • Hem d'arribar als nens a través de les emocions però sense deixar de banda la racionalització (visió com a mestre).
  • Una manera d'arribar a les emocions de nens és a través del llenguatge audiovisual, ja que aquest proporciona sensacions que, pot ser, amb un altre tipus de llenguatge no es transmeten. Si proporcionem sensacions transmetrem millor allò que volem que els hi arribi. Un dels mitjans audiovisuals es el vídeo, hi ha dos tipus de vídeos on veurem aquestes diferencies entre dos tipus de llenguatge.: 
    • Vídeo lliçons: Són aquells que els alumnes veuen individualment a casa i contesten a preguntes, és un vídeo de llenguatge oral. Exemple: Breu història de Catalunya
    • Vídeo motivador: Són els que desperten emocions als alumnes per ensenyar algun tema en concret, es un vídeo audiovisual. Exemple: Dinner for two

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada