dimecres, 2 de gener del 2013

Activitat 17: Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom

Benjamin Bloom i altres col·laboradors van dissenyar una teoria, anomenada Taxonomia de Bloom,  és tipus de classificació d'objectius i activitats que els educadors poden proposar als seus estudiants. Aquesta teoria es basa en que no tots els objectius i habilitats que aprenem són iguals, per tant, aquesta teoria és jeràrquica això vol dir que per obtenir els nivells superiors has d'haver obtingut les habilitats i els objectius dels nivells inferiors. Benjamin Bloom va definir les activitats en tres dominis: cognitiu,  afectiu i psicomotor. Però només treballarem les cognitives que són les que és van revisar l'any 2000, a continuació podem veure una taula amb les diferències de les habilitats cognitives inicialment i les revisades:
(Informació extreta de: Clicar aquí)



L'any 2008 es va realitzar una altra revisió anomenada: "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital". Per a més informació sobre aquesta revisió consultar la pagina següent:

L'activitat proposada per el nostre mestre, en Jordi Simón és la següent:

"Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, cal que facis un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en na taula, indiquis quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles. Cal que comentis quines habilitats/eines consideres més interessants a la llum de la taxonomia".

Així que adjunto la taula següent:

Clicar aquí per veure taula

1 comentari: